1 min read

7 tips som gjør deg til en PR-superhelt

7 tips som gjør deg til en PR-superhelt

På årets siste treff for Hubspot User Group i Norge, holdt to av våre rådgivere en presentasjon om PR og Inbound Marketing. Det finnes færre journalister, og samtidig er det er blitt (mange) flere kommunikasjonsfolk. Konkurransen er følgelig mye hardere. 

Journalistene har mindre tid og anledning til å gå i dybden og gjøre spesialisert stoff
– hver sak må favne bredest mulig, og da er det gjerne mange nyanser som
forsvinner på veien.

Konsekvens: Hvert avisoppslag blir dyrere for kunden, i hvert fall målt pr. leser,
kanskje også i tid og kroner. Derfor mener vi at en god sjekkliste og måter å underbygge medieoppslaget på i andre kanaler, kan være svært effektivt for kundene. 

Våre 7 tips for å øke effekten av PR

  1. Gjør PR til en integrert del av kampanjeplanen og inbound marketing-strategien
  2. Ta et journalistisk grep om storytellingen
  3. Kjenn din journalist
  4. Planlegg taktisk
  5. Tenk nøye gjennom intervjuøyeblikket
  6. Sannhetens time – oppfølging når saken står på trykk
  7. PR kan gi økt effekt over tid – tips til oppfølging


Om du ønsker å lese mer om hvert av punktene, kan du laste ned en pdf av presentasjonen. 

HubSpot vokser – og det sikrer vekst for din bedrift

HubSpot vokser – og det sikrer vekst for din bedrift

Tenk om IT-løsninger bare ga resultater og verdi ut av boksen til bedriftene og folkene som tar den i bruk. Etter Inbound 19, HubSpots årlige...

Read More
En grunnmur av statistikk: 13 skattkister for faktabasert innhold

En grunnmur av statistikk: 13 skattkister for faktabasert innhold

Det er enklere enn de fleste tror å støtte argumenter med fakta. Norge renner over av åpne tallkilder. Disse bør flere bruke, ikke minst fordi det er...

Read More
Account Based Marketing - Nøkkelen til vekst hos dine viktigste kunder

Account Based Marketing - Nøkkelen til vekst hos dine viktigste kunder

Account Based Marketing (ABM) er selve nøkkelen om du skal vokse hos eksisterende kunder eller en definert kundeliste. Det er en naturlig forlengelse...

Read More