Smarketing: Hvordan får du Salg og Marked til å spille på lag?
Forholdet mellom salgsavdelingen og marketingavdelingen i B2B-bedrifter er evig aktuelt. I denne artikkelen belyser jeg, i kontekst av endringer i...
Moderne B2B-markedsførere vet at kundereisen for de fleste kjøp i all hovedsak er digital. Kundene bruker internett for å for å utforske og finne informasjon om produkter, tjenester og mulige leverandører.
Det stiller nye krav til salgsavdelingen. Inbound Sales handler om å kjenne kunden og allerede i første samtale med kunden, kunne gi kundene verdi ved at de er konkrete på hvordan de kan hjelpe til å løse deres utfordringer, som de allerede har satt seg inn i.
Les også: Inbound Marketing-tjenester hos NARD
Modenhetsnivået varierer. Vi har laget en kjapp test som du kan bruke, slik at du kan få en første vurdering av hvor kompetent din salgsorganisasjon er når det kommer til å utnytte de mulighetene som kommer av markedsavdelingens aktivitet og generering av salgsmuligheter/leads: Få et første svar på hvordan dine selgere er posisjonert til å forstå kundene, være relevant og gi verdi.
Testen passer for alle B2B-selskaper, men er spesielt tilrettelagt for selskaper som jobber med å skape leads som det forventes at en selger følger opp videre.
Forholdet mellom salgsavdelingen og marketingavdelingen i B2B-bedrifter er evig aktuelt. I denne artikkelen belyser jeg, i kontekst av endringer i...
Hva gjør du når kundene ikke vet at de trenger produktet ditt eller har hørt om selskapet ditt? Les hva markedsføringen har betydd for House of...
Flere gratis CRM-funksjoner, bedre nettpublisering, chat i Facebook Messenger og integrasjon mot annonsenettverket Facebook og LinkedIn. Det er noen...