
TEST DIN SALGSAVDELING: Uansett hvor god jobb markedsavdelingen har gjort med å presentere godt og relevant innhold til potensielle kunder, så er det som avgjør mest om noen blir kunder eller ikke den innsatsen som en selger har lagt inn. Men har dere en moderne salgsfunksjon? Det får du svaret på nå.
Moderne B2B-markedsførere vet at kundereisen for de fleste kjøp i all hovedsak er digital. Kundene bruker internett for å for å utforske og finne informasjon om produkter, tjenester og mulige leverandører.
Det stiller nye krav til salgsavdelingen. Inbound Sales handler om å kjenne kunden og allerede i første samtale med kunden, kunne gi kundene verdi ved at de er konkrete på hvordan de kan hjelpe til å løse deres utfordringer, som de allerede har satt seg inn i.
Les også: Inbound Marketing-tjenester hos NARD
Modenhetsnivået varierer. Vi har laget en kjapp test som du kan bruke, slik at du kan få en første vurdering av hvor kompetent din salgsorganisasjon er når det kommer til å utnytte de mulighetene som kommer av markedsavdelingens aktivitet og generering av salgsmuligheter/leads: Få et første svar på hvordan dine selgere er posisjonert til å forstå kundene, være relevant og gi verdi.
Hvem passer testen for?
Testen passer for alle B2B-selskaper, men er spesielt tilrettelagt for selskaper som jobber med å skape leads som det forventes at en selger følger opp videre.

Gratulerer, du kom i avisen! Her er seks ting du bør gjøre umiddelbart
Det er supert å komme i avisen, i hvert fall når det er hyggelig og planlagt. Men når du først er på trykk, kan noen svært enkle grep skape mye...
