Nard-bloggen

Psst! Vi skriver mest for kundene våre, så det er ikke så ofte vi kommer med noe nytt her... 

Men om du vil, kan du selvsagt abonnere!
Skribent i sving

Derfor trenger alle en god brief

Har du noen gang leid inn en skribent og vært misfornøyd med resultatet? Kanskje var det ikke hennes eller hans feil. Her er noen ting du må passe på...

Les mer

Gratulerer, du kom i avisen! Her er seks ting du bør gjøre umiddelbart

Det er supert å komme i avisen, i hvert fall når det er hyggelig og planlagt. Men når du først er på trykk, kan noen svært enkle grep skape mye...

Les mer
Dame og lyspærer

Slik får du flere ideer til innhold på bloggen

Idé-tørke er like vanlig som det er farlig for bloggen deres. Nøkkelen til en levende blogg er å besvare alle spørsmålene som kunden lurer på når de...

Les mer
tablet and coffee

Account Based Marketing - Nøkkelen til vekst hos dine viktigste kunder

Account Based Marketing (ABM) er selve nøkkelen om du skal vokse hos eksisterende kunder eller en definert kundeliste. Det er en naturlig forlengelse...

Les mer
Sales team

Test din salgsavdeling: Har dere det som skal til?

TEST DIN SALGSAVDELING: Uansett hvor god jobb markedsavdelingen har gjort med å presentere godt og relevant innhold til potensielle kunder, så er det...

Les mer

Smarketing: Hvordan får du Salg og Marked til å spille på lag?

Forholdet mellom salgsavdelingen og marketingavdelingen i B2B-bedrifter er evig aktuelt. I denne artikkelen belyser jeg, i kontekst av endringer i...

Les mer
contendo borre-1

Contendo fikk tresifret vekst i antall leads med inbound og HubSpot

Å ha en markedsavdeling som skaper masse nye muligheter er ikke alltid nok for å nå vekstmålene. Software-selskapet Contendo brukte inbound marketing...

Les mer
Stian-Karlsen-ADB Regnskap-2

Søkeord, blogg og synlighet i sosiale medier ga 30% kundevekst på 1 år

Tradisjonsrike ADB Regnskap i Asker ville vokse, og fikk med seg NARD på laget. Da ble websiden endelig verktøyet som fikk innhold, digitalannonser...

Les mer
Office workers talking about guidelines to project

Tallenes tale: Gasellene og Oslos gode tiår

Er hovedstaden et sted hvor de unge foretrekker trygge offentlige stillinger i stedet for å skape vekstbedrifter? Vi har søkt svar og sett litt på...

Les mer
House of control_v3

Vekst-case: Slik har House of Control nådd 100 millioner i omsetning

Hva gjør du når kundene ikke vet at de trenger produktet ditt eller har hørt om selskapet ditt? Les hva markedsføringen har betydd for House of...

Les mer
Modern notebook computer with future technology media symbols

Fem tips for å lykkes med tankelederskap på LinkedIn

Veldig mange kunne tenkt seg å bli en «thought leader» på LinkedIn, men de færreste får det til. Ty Heath, som er Global Lead for LinkedIns eget B2B...

Les mer
08 HubSpot nyheter hovedbilde IMG_3453-1

De 10 viktigste HubSpot-nyhetene

Flere gratis CRM-funksjoner, bedre nettpublisering, chat i Facebook Messenger og integrasjon mot annonsenettverket Facebook og LinkedIn. Det er noen...

Les mer
07 Inbound19-1 foto HubSpot

HubSpot vokser – og det sikrer vekst for din bedrift

Tenk om IT-løsninger bare ga resultater og verdi ut av boksen til bedriftene og folkene som tar den i bruk. Etter Inbound 19, HubSpots årlige...

Les mer
Brand_Matprat

Brand Journalism: Himmelen for innholdsmarkedsføring har et navn

Tenk om nettsidene til bedriften din hadde så mye nyttig, lærerikt og inspirerende innhold at publikum stadig surfet innom. Hva vil det hatt å si for...

Les mer
marit-gijsberts-754199-unsplash

Kan vi få litt mer intelligens i markedsføringen – vær så snill!?!?!

Hadde Booking.com vært litt smartere, kunne de overtalt meg til å dra mange steder i verden med dem. Isteden har de prøvd å lokke meg til Säffle i...

Les mer
Untitled Design

Sjekkliste for gode domenenavn (og firmanavn)

Det viktigste kravet til ethvert godt firmanavn i dag er at domenenavnet er tilgjengelig. Hva er verdien på og formelen bak et godt domenenavn?

Les mer
foto av foredragsholder foran viktige prioriteringer for B2B-markedsføreren

Her er prioriteringslisten til B2B-markedsførerne akkurat nå

Kjenner du én, kjenner du alle: Du vil ikke tro hvor lik agenda B2B-markedsførere har. Her er et skråblikk på marketingplanen til et typisk norsk...

Les mer
Barack_Obama_addresses_joint_session_of_Congress_2009-02-24

Bedre budskap: 7 triks du kan lære av Obama

Hva kan norske politikere og andre lære av president Obama? I en fersk og lite kjent podcast gir han oss sju råd for å overbevise publikum og velgere.

Les mer
Statistics Concept on Folder Register in Multicolor Card Index. Closeup View. Selective Focus.

En grunnmur av statistikk: 13 skattkister for faktabasert innhold

Det er enklere enn de fleste tror å støtte argumenter med fakta. Norge renner over av åpne tallkilder. Disse bør flere bruke, ikke minst fordi det er...

Les mer
Talefoten

Content Marketing - for Guds skyld

Jeg har vært en hedning i all min tid, og det vil jeg nok holde på. Men det lokale menighetsbladet leser jeg alltid – om ikke annet, så fordi det er...

Les mer
valeria-zoncoll-145929-unsplash

7 tips som gjør deg til en PR-superhelt

På årets siste treff for Hubspot User Group i Norge, holdt to av våre rådgivere en presentasjon om PR og Inbound Marketing. Det finnes færre...

Les mer

Har dere søkeord og innhold som blir funnet av Google?

Søkemotoroptimalisering (Search Engine Optimization, SEO) handler om synlighet i Google og brukes for å få en best mulig plassering så langt frem og...

Les mer
elijah-o-donell-603766-unsplash

Slik kan du øke verdien av pressedekningen din

Du kan oppnå mye med et godt presseoppslag, men det er mange ting mediene ikke vil si eller skrive. Med noen enkle grep kan du få også disse...

Les mer
Jeg liker kollektivtransport. Ryanair - not so much.

Et godt rykte er summen av mange gode historier - heldigvis!

Vi tåler mer rot og tøys fra favorittselskapene våre enn mange tror. Det skal nemlig veldig mye til for at alt vi har opplevd gjennom et langt...

Les mer
Searching on computer.jpg

På Google er det drepen å være “på den annen side”

De som kommer på Googles første søkeside, har 10-20 ganger bedre sjans til å nå igjennom enn dem som havner på side to eller deretter. En god nyhet...

Les mer

Den viktigste hemmeligheten bak godt innhold er fra før andre verdenskrig

Du har kanskje hørt at du må produsere over hundre blogginnlegg på et år for å komme på Googles første søkeside? Ikke bare det: De må være lesverdige...

Les mer